Vår bröllopssida

Jag har så mycket att berätta om bröllopet och bröllopsresan så jag vet inte var jag ska börja!
 
Bloggen handlar ju i huvudsak om bröllopet såklart men jag tänkte även ta upp hur vi träffades, hur det gick till när Kenneth friade osv. Det är ju roligt att ha hela vår bakgrundshistoria nedskriven här tänkte jag. Får se i vilken ordning jag lägger upp allt dock!         
 
Jag tänkte hur som helst börja med att tipsa om vår bröllopssida från bröllopstorget.se. Här har vi lite kort skrivit ner hur det gick till när vi träffades, hur vi förlovade oss samt lite information om själva vigsel, bröllopsfesten och så vidare. Vi använde dessutom denna sida inför bröllopet. Den stod med på våra "Save the date"-kort, inbjudningar etc så att våra gäster kunde gå in och läsa mer information om saker som kunde vara bra att veta inför vår stora dag.
 
Då stod det till exempel information om gästernas klädsel, vägbeskrivning, tips på bröllopsgåvor mm. Nu har vi tagit bort detta och istället lagt till information om kvällens meny, våra kläder etc. Men länken till vår önskelista finns fortfarande kvar så där kan ni gå in och läsa om vad vi önskade oss. En ganska fiffig funktion egentligen. Här kunde gästerna gå in och, inte bara få tips, utan dessutom boka vad de skulle köpa - på så sätt fick vi inte en enda dubblett av bröllopsgåvor. Det verkade vara ett uppskattat hjälpmedel hos gästerna också! Sedan så fick vi ju massor av saker som inte stod med på listan också - något som vi är enormt glada för!!! Vi fick så otroligt påhittiga och fina gåvor, saker som vi inte skulle vågat drömma om, men mer om bröllopsgåvorna i ett senare inlägg. Hursomhelst så kan jag varmt rekommendera att ni skaffar er en bröllopssida från bröllopstorget.se om ni är i full gång med/ska börja med att planera ert bröllop!
 
Bröllopstorget.se erbjöd, förutom bröllopssidan, flera mycket bra funktioner som vi hade stor hjälp av när vi planerade bröllopet i allmänhet och festen i synnerhet. Ett exempel som vi använde oss av var bordsplaceringsfunktionen. Här la vi in alla namn och vi skrev också ut bordsplaceringen härifrån och förstorade den så att alla visste var de skulle sitta på festen - men mer om detta i ett senare inlägg ;)
 
På bröllopssidan kunde/kan gästerna och övriga släkt och vänner även skriva små hälsningar till oss - vilket förvånadsvärt många gjorde (och fortfarande gör faktiskt!). Vi hade ju tyvärr ingen möjlighet att bjuda alla vi ville på bröllopsfesten - det är ju inte direkt gratis att anordna en bröllopsfest om man säger så - men via bröllopssidan var det många av dem som inte var bjudna som gratulerade oss till bröllopet. Det tackar vi för!
 
En bröllopssida är som sagt ett roligt hjälpmedel för er som planerar ett giftermål men jag tror att det kan vara skoj att ha även om man är nygift eller har varit gift i många år. Testa vettja :)
 
Om ni klickar på bilden nedan kommer ni direkt till vår bröllopssida. Kika gärna in där med!
 
 
/Fru Vikholmen

Kommentarer
Marias Hörna - Njut av livet kommenterade den 09 maj klockan 18:19:

Hej du
Nu är jag här inne och snurrar och myser. Så jättevackert. Var också inne på dina andra bloggar och bröllopssidan. Sååå kul att läsa.
Kram på dig från Maria

Svar: Hej Maria! Åh, så kul att du hittade hit :) Haha, jasså du såg de gamla bloggarna med? Hihi, va kul! Tack så mycket förresten - kul att du gillar den/dem!! Din blogg är också kanonfin som sagt - ska börja följa den regelbundet nu :) Många kramar!
Evelina

Marias Hörna - Njut av livet s hemsida: http://mariashorna.blogspot.se
Mamma Agneta kommenterade den 09 maj klockan 19:16:

Så fin bloggen har blivit,vilket jobb du lägger ner,men så blir det kanon oxå :-)

Svar: Tack kära mamma! <3
Evelina

Sara kommenterade den 09 maj klockan 22:27:

Åh, vad kul det ska bli att läsa det här :D Inte för att jag har något bröllop för min egen del i mina närmsta framtidplaner, men ändå :D

Svar: Tack tack!! :D Ja, förhoppningsvis kommer även de som inte har något bröllop inplanerat tycka att det är roligt att läsa bloggen. Och även de som redan är gifta, ska gå på bröllop eller helt enkelt bara gillar bröllop såklart! :)
Evelina


Kommentera inlägget här:

Skriv ditt namn här:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

Hemsida:

Vad har du på hjärtat?